сряда, септември 16, 2009

По-файско от мухлясалите фрази

Във Фейсбука Иван Бедров написа: Открих първия учебен ден и чух по високоговорителите: "Изконна е любовта на българина към образованието". Преди 30-тина години беше същото…

На което получи коментар: И какво точно трябва да казват? Какво лошо има в тия думи? Ако не ги казваха как щеше да е - някак си по файско ли?

Аз пък казвам: Да, по-файско!

И за да не влизам в празни спорове, което не обичам да правя, прилагам сценария, по който открихме учебната година в моето училище. Написахме го с колежката по математика.


==================


Сценарий за откриване на учебната година


Действащи лица:


Извънземно (в ролята: Любчо, ученик от VIII клас)

Първи даскал (в ролята: Джейсън Ислас, учител по английски език, доброволец от Корпуса на мира на САЩ)

Втори даскал (в ролята: Павел Николов, учител по български език и литература)


Вдигане на знамето и химн.


(От училището тича навън извънземното и се скрива сред децата. След него тичат Първи и Втори даскал.)


Втори даскал: Къде отиде? Видя ли го?

Първи даскал: Не! Няма го!

Втори даскал: Сякаш вдън земята изчезна. Тъкмо да го хвана и ми избяга.

(Появява се извънземното.)

Първи даскал: А, ето го.

Втори даскал: Да, ето го.

Първи даскал (към извънземното): Ти кой си?

Извънземното: Как кой съм? Аз съм извънземно.

Втори даскал: Извънземно ли? Аман бе! Едни извънземни се мотаеха тук цяло лято. Нагоре-надолу по стълбите, пълзят по скелето, мира няма. (Бележка извън сценария: През лятото училището беше пълно с майстори заради цялостното му саниране).

Извънземното: А, аз не съм от тях. Аз идвам от петата планета на шестата слънчева система на мъглявината Андромеда. Искам да науча всичко за Земята. И ще ви питам много неща.

Първи даскал: Питай! Какво те интересува?

Извънземното: Защо са се събрали тук всички тези хора?

Втори даскал: Събрали са се, защото ще откриваме новата учебна година.

Извънземното: А какво е това?

Първи даскал: Това е тържество… Сега ще видиш.

(Идват две деца от първи клас.)

Извънземното: Кои са тези деца?

Втори даскал: Нека те сами да се представят.

(Децата се представят и казват по едно стихотворение. Идват Бетина и Нели.)

Извънземното: И тези деца ли ще казват стихчета?

Първи даскал: Не. Те ще изпеят една песен.

(Бетина и Нели пеят. Идват Ники и Силвана.)

Извънземното: Искам и аз да пея с тези деца. (Имитира пеене.)

Първи даскал: Чакай, чакай. Тези деца няма да пеят. Те ще танцуват.

(Ники и Силвана танцуват народен танц. Извънземното отива при директорката.)

Извънземното: Браво, браво. А ето една жена, която също ще танцува, ще танцува!.. (Завърта се около себе си).

Директорката: Аз съм директорката на това училище. И няма да танцувам. Може би на края на учебната година, но сега не. Защото от тези ремонти сили не ми останаха…


====================


След това – само няколко сърдечни думи към учениците за не повече от минута. Също няколко топли напътствия специално към първокласниците и техния учител (пак за не повече от минута) от кметицата на общината, извънземното би звънеца, едно момиченце плисна вода с менчето, минахме под венеца и първият учебен ден започна.

Та – може и без мухлясали фрази. И наистина е по-файско!!!


П.П. А ето какво сподели за първия учебен ден Джейсън – тук!


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.