понеделник, август 20, 2012

Светлоотразителна жилетка


Закон за движението по пътищата:

"Чл. 80 (Изм. - ДВ, бр. 60 от 2012 г., в сила от 07.08.2012 г.) Водачът на велосипед е длъжен:

1. да ползва светлоотразителна жилетка при управлението му извън населените места, през тъмната част на денонощието и при намалена видимост".

Ако не по друго, поне по това надминахме цивилизована Европа.

Карам си колелото от Ихтиман за село Немирово, грее ярко слънце на небето, от хиляда километра се вижда, че съм велосипедист, а не камила, но въпреки това съм си навлякъл светлоотразителна жилетка!

Дето се вика – ташаци на рояци.

То и в тъмното същата работа, защото обикновено карам с раница на гърба, раницата ми е голяма (за да мога да тъпча в нея каквото ми попадне) и покрива целия ми гръб, така че ползата от жилетката ще е колкото от слон краснопис.

Ама пък ще съм в нормата: жилетка съм облякъл, а Законът не казва, че и раницата ми също трябва да има жилетка…


А това е мнението на специалист, не на някой парламентарен оръфляк.