петък, април 30, 2010

Два висящи въпроса

Прекален светец и Богу не е драг.

Дано не прекалявам, като за трети път експлоатирам „пиратската“ тема, но обещавам, че това ще е за последно.

Пък и нали народът е казал, че всяко чудо трае три дена, което значи, че нито "пиратската" тема ще се задържи дълго, нито аз излизам от времевата рамка.

А се връщам на темата, защото ме човъркат два въпроса.

Първо, не мога да разбера – пират ли съм, не съм ли пират?!

От една страна Явор Колев каза, че потребителите, които теглят филми и прочее от Интернет не са престъпници. Иначе казано – не са пирати. И аз не съм. От друга страна се чува, че ще следят потребителите на Интернет дали не тегля филми и прочее от Мрежата, ще ги предупреждават два пъти и на третия ще им отрежат интернета. Значи са пирати. И аз съм.

Иди че разбери при тази каша какъв си: извън закона под знака на Веселия Роджър или почтен гражданин на Републиката!

Второ, в момента, когато пиша това, дърпам с торент от Мрежата Ubuntu 10.04 LTS. Сто процента безплатен софтуер!

И какво излиза? Че ако бъдат ликвидирани торент сървърите, потребителите ще бъдат ограничени във възможността си и правото си да достигнат до много неща, над които не виси егидата на авторското право.

От което следва въпрос втори: Не намирисва ли това на Страсбургски съд, а?..


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.