неделя, август 07, 2011

Предсказания

Днес се навършва някаква годишнина от смъртта на леля Ванга.

Досега наричах леля Ванга „перкулясал бабугер“, какъвто си беше де факто приживе, но на едно място ме скастриха, че злобея срещу покойник, та затова реших да се поправя.

То иначе и това „леля Ванга“ в моите уста май звучи доста подигравателно, защото, първо, „пророчицата“ от Петрич ми е толкова леля, колкото котаракът на съседа ми е братовчед, и второ, който ме познава добре, знае крайно отрицателното ми отношение към всякакви врачки, пророчици, баячки, гадателки, звездибройци, екстрасенси, астролози, нумеролози, хомеопати, хироманти, съставители на хороскопи, контактьори и прочее подобни вредни за разума безполезни изкопаеми, но какво да се прави - всички почитателки и почитатели на леля Ванга я наричат с умиление така, та се опитвам и аз да се умиля.

Но не за леля Ванга искам да си чеша езика сега, а за две нейни „предсказания“.

„Предсказание“ първо: Петър Стоянов ще стане президент.

Вярно, каза го това леля Ванга, виждал съм и на видеозапис нейното „пророчество“, а Петър Стоянов наистина стана президент.

Ама и аз по време на предизборната кампания обикалях по ихтиманските села и навсякъде повтарях, че Петър Стоянов ще стане президент.

Така че държа в такъв случай да ми бъде признат и на мене пророчески дар.

„Предсказание“ второ: Барак Обама ще стане президент на САЩ.

Тук има малка неточност, породена от преднамерено изкривяване на факта: леля Ванга всъщност каза, че САЩ ще има черен президент, но не назова нито име, нито година.

И ето че сега аз казвам: САЩ ще има жена президент!

Име няма да ви назова, година също.

И когато това се случи, а то ще се случи, ще ви върна към тази публикация, за да ми признаете окончателно правото на пророк.

А сега малко по-сериозно: как всъщност предсказват врачките, пророчиците и други подобни? (Скоро слушах гадателката на Берлускони, същата манджа като всички останали).

Ами говорят каквото им падне (леля Ванга на два пъти предсказа трета световна война, първо за 2009, а след това за 2010 година; къса памет, какво да се прави!), с изключение на тези не редки случаи, когато говорят това, което искате да чуете.

След това някои от нещата наистина се случват, а вярващите ги запомнят като знакови, забравяйки всичките други неща (всъщност по-голямата част), които са били предсказани, но не са се случили.

Това е, всичко друго е лъжа и измама.

И накрая една история.

Във Вакарел изчезна едно момченце, беше мой ученик.

Отчаяните родители накрая тръгнаха и потрошиха сума пари по врачки и гадателки, като отвсякъде – повтарям: отвсякъде! – получаваха един и същ – ако изчистим подробностите - отговор: „Живо е, живо ще си го намерите!“

Момченцето наистина се намери.

След три години в един кладенец!

А някой ми говори за уважение към такива креатури.

Проклети да са, никакво уважение нито приживе, нито когато са в гроба!..


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.